Inför senaste tappningen insåg vi ett behov att mer hålla koll på råvaror och flaskor i gruppen. Vem har vad och hur mycket av det? Hur mycket nytt behöver vi inhandla till nästa bryggning?
Under ett par dagar med mindre arbetsbörda har nu till slut en inventarielista skapats. Den har två delar - en publik del där man ser vår lagerstatus och en del där man loggar in för att uppdatera statusen för befintliga råvaror och flaskor och lägga till och ta bort råvaror. Även "ägandeskap", dvs humle/malt man själv köpt in för egna batcher och helst vill ha för sig själv har implementerats.
Sidan kan beskådas på http://www.tastystuff.se/inventarielistan. Då är det bara att gå igenom råvaruförrådet och börja mata in värden i databasen!
Screenshots:
2 veckor sedan
2 kommentarer:
Hörni, den där inventeringslistan, bygger den på hemsnickrad kod? Är det något ni kan dela med er av eller rentav öppen källkod?
Trots vår hittills ringa verksamhet råder nämligen redan full förvirring i Google Docs-kalkylbladen, och ert system ser ju (åtminstone utifrån) väldans smidigt ut. :)
Det är en egen hemsnickrad lösning. Planer finns på att göra en "installer" till den och släppa som Open Source. Kanske kan titta lite på det på semestern :)
Skicka en kommentar